reede, 6. juuni 2008

Looduslaager Matsalus

Meie klass osales projektis "Tere, kevad!". Juba märtsi algul jälgisime kevade märke: millal rändlinnud saabuvad, millal hakkavad kasvama ja õitsema taimed ning seened. Joonistasime pilte ning kirjutasime haikusid kevadest, osalesime viktoriinis. Projekt lõppes looduslaagriga Matsalus, kuhu valiti umbes 350 osalenud grupi seast 10 gruppi, igast 2 õpilast ja õpetaja. Meie klassist osalesid looduslaagris Jan-Eric Kreitsman ja Annika Saar. Laager toimus 6.-8.juunil Matsalu Rahvuspargis Penijõel.

Majutamine ja tutvumine. Kiiresti sõbruneti Põltsamaa Ühisgümnaasiumi õpilaste Anari ja Annikaga.

Esimesel õhtul käisime kohe koos juhendaja Marje Loidega Penijõe matkarajal, kus me vaatlesime ja õppisime määrama veetaimi. Kahel hommikul alustasime päeva linnulaulutunniga Val Rajasaare juhendamisel.
Linnulaulutund Val Rajasaarega ning ühispildi tegemine.

Külastasime ka Matsalu looduskeskust, vaatlesime rannaniidu taimi Matsalu lahe lõunakaldal, otsisime kassikulda ehk püriiti Näärikivide juures ning külastasime Metsküla Algkooli.

Matsalu looduskeskus.

Salevere paekivist pankrannik ja silmaallikas.

Pildil: Lõuna Metsküla Algkooli õuel, 6.kl. poiste meisterdused, Jan-Eric maandab pingeid Metsküla koolipoiste kombel.

Veel tegime paadisõidu piki Suitsu ja Kasari jõge, kus vaatlesime veelinde ja veetaimi.

Pildil: Kopraonu kodu, Kasari jõgi, Järvekaisel sobib meisterdamiseks, Rookatusega kalurionn

Suitsu vaatetorn ja Kolme karu maja (haavapalkidest heinaküün)
Õhtusööki pakuti trahteris Birgit.
Õhtul toimus laagris viktoriin projektis uuritud taimede ja lindude ning matkaradadel õpitu kohta. Koos Põltsamaa Gümnaasiumi õpilastega saavutasime viktoriinis III koha. Laager lõppes pühapäeval kokkuvõtte tegemisega projektist.
Kõik osalejad said rohkelt auhindu ja kiidusõnu korraldajatelt.
Projektis osalemine oli seda väärt, et pääseda nii ilusasse kohta kui Matsalu.