esmaspäev, 7. mai 2007

Lugusid varajasest lapsepõlvest

Ühel päeval, kui issi töölt tulles tukkuma jäänud oli, olin mina võtnud külmkapist hapukoore paki, määrinud sellega kokku köögiakna, toolid ja loomulikult ka iseenda. Siis olin läinud õue liivakasti. Mõne aja pärast, kui issi ärkas ja õue tuli, nägi ta liivakastis suurt "karamellikommi". (ANETE)

Minu sõber Sander oli kaks nädalat haige ja nad ei käinud meil külas. Selle aja jooksul õppisin ma käima. Kui sõber jälle terve oli ja mulle külla tuli, jooksin mina talle vastu. Sander ehmatas ära, et mina kõndisin, ja hakkas kartma. Ta jooksis kiiresti ema selja taha ja oli väga ehmunud näoga. (ERLEND)

Ühel ilusal suvepäeval oli meie maja ette kogunenud hulk rahvast. Mängisime igasuguseid pallimänge. Äkki, keset mängulusti, tabas mind ootamatult häda. Tormasin tuppa ja haarasin oma autopoti. Et mitte liigselt mänguaega raisata, paigaldasin oma poti keset kõige suuremat pallimängu. Ring minu ümber venis millegipärast järjest suuremaks. (KRISTEN)

Ema on rääkinud, et kui ma olin väike tüdruk, siis mulle meeldisid väga riiete kataloogid. Eriti oluline oli mulle see kataloog siis, kui ema hakkas õmblema. Siis ma olin seda kataloogi hoolega vaadanud, "arutlenud" sealjuures ning kui ikka mõni kleit väga meeldis, maitsesin ka seda. Teised raamatud ja muud kataloogid mind ei huvitanud. (ANNIKA)

Kui ma olin kahe aastane, sain omale õe. Kord pani ema õele selga ühe lukuga kombinesooni. Aga mina tõmbasin selle luku lahti. Siis tuli ema ning pani luku uuesti kinni. Mulle aga tegi see nalja ja ma tõmbasin luku jälle lahti. Ema pani luku kinni ja mina tõmbasin jälle lahti. Ja nii mitu korda. Lõpuks ema enam lukku kinni ei tõmmanud ja minulgi kadus huvi lukuga mängida. (GERTHARD)

Ema on mulle rääkinud, kuidas ma elus esimest korda jõuluvanale salmi lugesin. Olin siis poole aastane ja oskasin ainult ühte salmi. Kui jõuluvana minu nime ütles, pani ema mu jõuluvana ette istuma ja mina alustasin oma etteastet, mis kõlas nii: "Uuta-ääta, uuta - ääta..." Kui järgmise paki sain, lugesin jälle sama salmi. Ema ütles, et jõuluvana oli igatahes rahul olnud ja kõigil oli hea meel, et ma juba nii noorelt ise hakkama sain. Ja naljakas oli see ka. (MAILIIS)

Kui ema minuga sünnitusmajast koju tulin, hakkasin ma hirmsasti nutma. Ema oli öelnud, et "Kui sa nii kõvasti nutad, panen su siia metsa äärde maha ja sa ei saagi teada, kus su kodu on." Selle peale olin ma kohe vait jäänud.
(EGERT - STEN)

Me korjasime emaga maasikaid. Kui meil olid marjad korjatud, puhastas ema need ära ja suhkurdas maasikad. Siis pidi ta korraks WC-sse minema. Mina asusin maasikaid sööma. Mul oli suu maasikaid täis kui ema tagasi tuli. Võtsin kiiresti veel ühe maasika. Mis nüüd? See ei mahtunud enam suhu! Siis tuli vend Martijn ja tegi pildi. (JORINE)

Kui ma väike olin, siis meeldis mulle väga suhkur. Ja kuna ma tahtsin seda süüa, siis pani emme selle kõrgele riiulisse. Ma käisin muudkui vaatamas seda suhkrutopsi riiuli all, kuni ühel päeval tuli mul hea mõte. Sellel ajal kui ema nõusid pesi, ronisin mina vaikselt voodi peale ja sealt edasi kapi peale. Kui ema mu avastas, olin ma parajasti torganud näpu suhu ja sealt edasi otse suhkrusse. Emme tõi kiiresti fotoka ja tegi sellest hetkest pilti. Kui emme poleks pilti teinud, siis ei mäletaks me keegi enam, et selline sündmus aset leidis. (HELENA)

Kui ma olin väike, meeldis mulle väga proovida ema ja isa kingi. Kord, kui isa tahtis tööle minna, ei leidnud ta oma kingi. Ta otsis igalt poolt, aga asjata. Lõpuks kutsus ta ema appi. Nad käisid koos uuesti mõlemad toad läbi. Lõpuks leidis ema diivani tagant minu. Ma kükitasin seal, isa kingad jalas. Nii leidis isa oma kingad üles ja sai tööle minna. (MARTI)

Isa ostis mulle jalgratta ja õpetas mind sellega sõitma. Algul ei tahtnud ma üldse ratta peale istuda, kartsin nii väga. Isa hoidis rattast kinni, et ma sinna peale saaksin.
Lõpuks ikka istusin rattale ja üritasin ka sõita. Kui isa ratta lahti lasi, läksin ma sellise lennuga minema... Ja täpselt sirelipõõsasse. Õnneks ei juhtunud minuga midagi ja kõik said naerda. (KRISTJAN)

Kommentaare ei ole: